کد مطلب: 245854
دست تيم ملي در پوست گردو؛ البسه جديد به بازي با نيکاراگوئه نرسيد!
علت استفاده از لباس قديمي چيست؟
تاریخ انتشار : 1401/08/21 11:24:30
نمایش : 608
تيم ملي فوتبال ايران به علت نرسيدن محصولات جديد شرکت توليد البسه ورزشي ايراني مقابل نيکاراگوئه از کيت‌هاي جديد خود استفاده نکرد.
به گزارش هفت چشمه به نقل دانا؛ ديدار تدارکاتي تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و نيکاراگوئه در شرايطي پنج‌شنبه شب هفته گذشته در ورزشگاه آزادي تهران صورت گرفت و با برتري يک بر صفر يوزهاي سپيدپوش پارسي به پايان رسيد که در اين ديدار، خبري از رونمايي رسمي البسه جديد تيم ملي در راه جام جهاني ۲۰۲۲ قطر نبود.
 
با وجود اين که پيش‌بيني مي‌شد در واپسين ديدار شاگردان کارلوس کي‌روش در خاک ايران پيش از آغاز رسمي تورنمنت قطر از البسه جديد براي بازيکنان تيم ملي استفاده شود، اين اتفاق رخ نداد تا پسران سي‌کيو با همان البسه قديمي که توليد آن را شرکت مجيد برعهده داشته، مقابل نيکاراگوئه هم به ميدان بروند.
 
علي‌رغم برگزاري مراسم رسمي رونمايي از پيراهن تيم ملي فوتبال در ششمين جام جهاني تاريخ ايران و سومين جام جهاني پياپي، لباس جديد يوزهاي سپيدپوش پارسي که مورد استقبال عامه مخاطبان فوتبال و هواداران تيم ملي هم قرار نگرفت، در همان ويترين باقي ماند و جايي در رختکن تيم ملي در آخرين بازي خانگي نداشت.
 
گودباي پارتي تيم ملي با پيروزي خفيف مقابل نيکاراگوئه/ تزلزل دفاع در شب مصدوميت تلخ ابراهيمي
 
در مراسم سه‌شنبه شب در برج ميلاد تهران بارها ادعا شده بود که تيم ملي در بازي با نيکاراگوئه نونوار خواهد شد و با البسه جديد خود مقابل انظار قرار خواهد گرفت اما پي‌گيري‌ها حاکي از اين است که شرکت مجيد نتوانسته تعداد البسه جديد موردنياز را تا روز بازي به فدراسيون فوتبال برساند و از همين رو البسه قديمي مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
 
مديرعامل اين شرکت ايراني که طي مصاحبه‌هاي اخير خود بارها کيفيت البسه شرکت خود را در حد برندهاي معتبري مانند نايکي يا آديداس دانسته و يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي شرکت خود براي برنده شدن در مزايده فدراسيون فوتبال را دم دست بودن و سريع بودن ياد کرده، انگار در نخستين آزمون سربلند بيرون نيامده است.
 
انگار دليل برنده شدن اين برند در مزايده‌اي که فدراسيون فوتبال مدعي برگزاري آن شده، سنخيت چنداني با واقعيت ندارد؛ چرا که البسه تمريني، هتلي و رسمي جديد تيم ملي علي‌رغم تمام مراسمات و ادعاها هنوز به طور تمام و کمال توليد نشده و فعلاً چيزي موجود نبوده که در اختيار فدراسيون فوتبال قرار بگيرد.
 
کارخانه توليد البسه اين برند ايراني حامي تيم ملي فوتبال در شهر انديمشک قرار دارد و مالک اين برند مدعي شده که براي تيم ملي از پارچه‌هاي درجه يک تايلندي استفاده شده که با البسه آلماني يا امريکايي تفاوتي ندارند و تأييديه‌هاي فيفا هم در اين باره اخذ شده. به فرض صحت مدعا، باز هم علت تأخير در اين توليد مشخص نيست.
 
 
تيم ملي در جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه لباس رسمي چندان مشخصي نداشت و در پايان هم مشخص شد که البسه شرکت آلماني آديداس به شکل خام در جايي خارج از مرزهاي ايران خريداري شده و سپس شماره و اسامي بازيکنان با لوگوي فدراسيون روي آن الصاق گرديده که از اين رو، امکان رونمايي لباس پيش از جام جهاني وجود نداشت.
 
در جام جهاني ۲۰۲۲ قطر اما لباس رسمي تيم ملي چند روز پيش از سفر به قطر رونمايي شده و بازي دوستانه‌اي هم پيش از جام جهاني درنظر گرفته شده بود اما در شرايطي که بسياري از تيم‌هاي ملي با البسه رسمي خود حداقل چند بازي تدارکاتي را انجام داده‌اند، اين اتفاق براي ايران رخ نداده و آزمون و خطا روي کيفيت واقعي لباس تيم هنوز صورت نگرفته است.
 
مشخص نيست در صورت عدم رعايت استانداردهاي مدنظر کارلوس کي‌روش با آن همه ريزبيني و حساسيت‌هاي مختص به ذات پرتغالي سرمربي تيم ملي، چه سرنوشتي در انتظار محصولات خارجي-ايراني برند مجيد خواهد بود؛ آن هم در شرايط آب و هوايي خاص و خليجي کشور کوچکي مانند قطر.
 
سواي اين مسائل؛ قيمت‌هاي نجومي تي‌شرت ورژن پليري تيم ملي فوتبال در جام جهاني که براي فروش عمومي درنظر گرفته شده هم باعث واکنش‌هاي منفي بسياري بين افکار عمومي شده. مبلغي حدود ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان براي اين البسه قيمت‌گذاري شده که قطعاً بازار چندان پررونقي بين هواداران تيم ملي نخواهد داشت.

انتهاي پيام/570ه
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg